Tiedote hallituksen kokouksesta 7.8.2024

8.8.2024

1. Käsiteltiin hallitukselle tulleet kirjeet ja rakennuslupahakemukset

• Pitäisikö katselmukseen olla suunnitelma, mitä katselmoidaan esim. viimeisimmät rakennetut rakennukset? Nyt on aiheuttanut hämmennystä se, että yli 10 vuotta sitten rakennetusta rakennuksesta tulee huomautus. Jos on lupa aikoinaan ollut, voidaanko siitä huomauttaa joskus tulevaisuudessa? Vaikka asiasta huomautetaan, vanhoja rakennuksia ei tarvitse purkaa. Uusille vastaaville rakennuksille sen sijaan ei myönnetä rakennuslupaa.
  • Jäsenmaksu mökin vaihtuessa on herättänyt kysymyksiä. Aina kun jäsenyys vaihtuu keskellä vuotta, sekä uusi että vanha mökinomistaja maksavat yhdistyksen jäsenmaksun.
  • Virranniemen ryhmäpuutarhayhdistys kyseli alueemme rakentamistapaohjeita. Luovutetaan heille muokkaamamme ohjeet.
  • Lisätään rakentamisohjeen värit katolle sekä aidoille.
  • Koska haketta ja kaadettuja puita on paljon, voi kukin käydä hakemassa niitä omiin tarpeisiinsa saunan oksakasasta, leikkikentän vierestä ja Ryhmäpuutarhatieltä. Kauden päätteeksi tilataan sille kaatopaikkakuljetus.
  • Yhdistys maksaa Kirjosen Jarin traktoriin kaksi uutta takarengasta, sillä Jarin tekee traktorillaan paljon talkootyötä yhdistyksen hyväksi.
  • Yhdistys/Päivi Kallio hankkii Onnelaan uudet keittiöpyyhkeet.
  • Rantaan tarvitaan pelastusvene. Selvitetään, voisiko joku nykyisistä veneenomistajista antaa veneensä yhteiskäyttöön hätätilanteita varten esim. vuotuisen venemaksun vapautusta vastaan.

2. Venetsialaiset ja tuumaustupa 31.8.2024

• Tuumaustupa ei voi olla samana päivänä, kun venetsialaiset. Tuumaustuvan uusi päivä su 8.9. klo 14.
  • Venetsialaisissa 31.8. sauna lämpiää klo 15–18. Juhlat alkavat klo 19. Nyyttäriperiaatteella jokainen tuo leivoinnaisia, suolaisia piirakoita, juomia yms. Eineksiä vältetään. Ilkka Suokas vetää yhteislaulua, Pera vetää käkikellon viimeisen kerran ja Matti & Päivi vetävät karaoken klo 21 alkaen. Yhdistys maksaa karaokevuokran. Lisäksi luvassa on mm. pelejä ja nuotio. Yhdistys hankkii venetsialaisiin valonauhoja, joita voidaan käyttää seuraavissakin juhlissa ja jotka tuovat turvallisuutta rannalle.

3. Talkoot La 10.8.2024

• Puiden pinoamista rannassa
  • Onnela-Kolmisoppi-tien vasemman reunan raivaus
  • Oksien keräys hakemuskasaan auman vieressä
  • Kasvimaan pajukon niitto raivaussahalla
  • Huussien tarkastus/tyhjennys
  • Viitapihlaja-angervon ja muiden vieraslajien poisto alueelta
  • Talkoiden jälkeen vieraslajien vienti peräkärryllä kaatopaikalle
  • Onnelan ympäristön siistiminen
  • Pelikentän raaputtaminen
  • Pinaattitien päädyn siistiminen Reunuksen luota
  • Ojanpielien raivaamista mm. Onnelasta isolle parkkipaikallepäin etenkin vasemmanpuolinen oja (Starkista ostetaan trimmeri)
  • Molemmista jätekatoksista roska-astioiden kansien puhdistus ja uusi tarra päälle.
  • Betonipaalujen siirto pois keskeltä ruohoa
  • Talkoovastaavina ovat Päivi Neuvonen, Sanni Kettunen ja Jarmo Kuosmanen

4. Varastokoppien jonotus / siirtyminen mökin myynnin yhteydessä
Varastokopit eivät siirry eteenpäin kaupan yhteydessä

5. Saunan viemärin korjaus
Kaivon korjaus Onnelan takana. Timo Koposen kautta tilataan kaivinkone. Jos tekijöitä ei löydy, tilataan urakoitsija.

6. Muut asiat

• Onnela/Varsala wc-rakennus aikataulu, tekijät, budjetti? Vai rakennetaanko/ostetaanko erillinen WC-rakennus Onnelan pihaan? Mietitään vielä asiaa ja esitellään se seuraavassa vuosikokouksessa.
  • Samoin ensi vuoden vuosikokoukseen päätettäväksi, pitäisikö varastokoppeja rakentaa lisää.
  • Puuropassien lisäys ensi vuonna.

7. Seuraava kokous
Ke 11.9. klo 17.15

8. Kokouksen päättäminen
Puheenjohtaja päätti kokouksen klo 18.57.