Tuumaustupa muistio 26.8.2023

11.9.2023

Tuumaustupa muistio 26.8.2023

-       Keskusteltiin alueen nopeusrajoituksista. Ryhmäpuutarhatiellä autot ajavat liian kovasti. Pitäisi tien huonon kunnon vuoksi ajaa muutenkin hiljemmin, että ehtii reagoida tien kuoppiin. Myös keskusteltiin siitä että, voisiko jalankulkijat kävellä tiellä peräkkäin, jotta autoilijoille jää enemmän tilaa käyttää tietä, juuri esim kuoppien väistämisessä.

-       Portit pidettävä kiinni. Olleet taas melkein koko kesän jatkuvasti auki. Jokainen joka näkee että portti on auki, voisi sen myös avaimellaan sulkea.

-       Hyviä tapahtumia ollut kauden aikana alueella. Suuri kiitos niiden järjestäjille. Tapahtumia jäsenistö saa järjestää niin paljon kun haluaa.

-       Talkoissa on tälläkin kaudella ollut hienosti porukkaa. Kiitos siitä!

-       Soraa, kivituhkaa ja sepeliä ei ole ollut koko kautena. Kivituhkaa ja soraa tilataan jo tälle syksyä, ja ensi kauden alussa jälleen kaikkea, yhdistyksen jäsenten ostettavaksi.

-       Myös Kuorikatetta toivottiin, että voisi ostaa.

-       Alueen juhlien vähyydestä keskusteltiin.

-       Keskusteltiin kuinka saataisiin enemmän porukkaa suunnittelemaan ja ideoimaan tapahtumia alueelle. Päätettiin kokeilla samanlaista ajatusta kuin avoimissa puutarhoissa, että pidetään jokaisiin juhliin suunnitteluiltama onnelassa. Hallitus voi kutsua koolle, ja sinne saa osallistua jäsenet ideoimaan yhdessä juuri esim ohjelmaa ja ideoita juhannus yms juhlille.

-       Keskusteltiin, onko non-stop saunat tarpeen lainkaan alueella. Varsinkin juhla-iltoina, tai virallisina saunapäivinä. Jotkut saunakortin maksavat saattavat jättää tulematta non-stop saunaan sillä, että ei haluta tulla seuraavana aamuna talkoo pesuille.

-       Keskusteltiin tulisiko kesän vilkkaimpaan aikaa lisätä saunavuoroja? Päätettiin että laitetaan asiasta äänestys seuraavaan vuosikokoukseen.

-       Kerran kuussa tapahtuva saunojen tehopesu olisi hygienia syistä jälleen hyvä ottaa myös vuosikokouksen äänestykseen.

-       Saunan pesuohjeista ja saunan pesuaineista keksusteltiin. Sauna vastaava Mirka on kiertänyt alan ammattilaisen kanssa isot saunat, ja päivittää saunan pesuohjeistuksen ja saunan pesuaineet sekä välineet ajan tasalle. Kustannukset tietoon hallitukselle, joka päättää asiasta mitä hankitaan.

-       Nauris/porkkana välisen alueen raivaus täytyisi saada tälle kaudelle jo talkootyölistalle tai jollekkin siitä hoitotyösopimus. Sihteeri ilmoittaa asiasta Sannille joka pitää ylhäällä listaa hoitotyöalueista.

-       Onnelan siisteydestä keskusteltiin ja siitä että siivoistiimi puuttuu. Siivoustiimi voitasiiin laittaa uudelleen hakuun seuraavalle kaudelle, onnelan ilmoitustaululle.

-       Onnelasta puuttuu varausvastaava yms joka huolehtisi, onko onnelan varaajat esim siivonneet onnelan kunnolla, ja onko liinat pesty ja palautettu. Tähän löytyi tuumaustuvassa oma 3 hengen ryhmä, joka ottaa asiasta kopin.

-       Keittitötiimiin mahtuu ihmisiä lisää! Ilmoitusta vain keittiötiimin vetäjä Sarille tai hallitukselle. Sari jakaa keittiötiimin vuoroja talkoissa tiimin sisällä.

-       Risuaitoja toivottiin muuallekin kuin yhteen paikkaan.

-       Lapset toivoneet  rantaan liukumäkeä joka laskee veteen.

-       Syksytien viereinen nurmialue, toivottiin hoitotyösopimukselle myös jollekin, tai sitten siihen kaunis istutettu niitty. Nyt on epäsiisti, ja on aika näkyvällä paikalla.

-       Maakellarin kunnosta keskusteltiin. Onko maakellari edes yhdistyksen mailla ja kannattaako sen korjaukseen/ kunnostukseen investoida.

-       Talkoiden ulkopuolisten töiden listalle voisi laittaa rannasta heinien niiton.

-       Kolmisopen lammen kunnosta keskusteltiin ja sen kunnosta ollaan huolissaan. Lampi on natura lampi. Lammessa peseytyminen pesuaineiden kanssa on ehdottoman kielletty!

-       Mattojen pesupaikkaa kyseltiin- suosituksia sai kolmisopen kauppakeskuksessa oleva 24/7 pesula.

-       Talkoopäivien tarjoilut saivat kehuja, että ovat olleet erinomaisia!

-       Keskustelua herätti jälleen kerran jätteiden lajittelu. SER jätettä on löytynyt taas jätekatoksesta. Jokaisen tulee huolehtia ITSE omat Ser jätteet kierrätykseen.

.