Tiedote hallituksen kokouksesta 8.9.2022

15.9.2022

TIEDOTE HALLITUKSEN KOKOUKSESTA 8.9.2022

1.      Alueen katselmuksessa esille tulleet korjaustoimenpiteet tulee suorittaa nyt Syksyn 2022 aikana -Kevät 2023. Seuraava katselmus pidetään ennen Juhannusta 2023, jolloin tarkistetaan onko korjaustoimet tehty.

2.      Käsiteltiin Tuumaustuvassa esille tulleita ehdotuksia. Alla listaus käsittelyistä aiheista:

·         a. Laitetaan Leivontatiimi v.2023 toimintasuunnitelmaan mukaan, koska ihmiset haluavat kevyempiä talkootöitä ja koetaan että yhdessä Onnelassa leipominen kasvattaa yhteisöllisyyttä.

·         b. Tiskaustiimiä puolletaan myös mikäli sellaiselle on tarve. Tiskaajat voivat ilmoittautua keittiötiimille ja keittiötiimin vetäjä katsoo talkoissa tilanteen mukaan montako tiskaria mahtuu/ tarvitaan keittiöön.

·         c. Ostetaan Onnelaan 20kpl uusia (esim. kontista) syvää lautasta ja  20 ruokalusikkaa.  Näistä oli kuulemma puute ja siksi turvauduttu joskus kertakäyttöastioihin.

·         d. Venetsialaisiin 2023 pohdittiin sauna ajaksi  klo 15-18 (lämmitysvuoro), jos ohjelma alkaa esim klo 20. Ehtisi tekemään myös siivoukset.

·         e. Juhannuksena NON STOP sauna jatkuu, mietitään juhannus juhlien paikkaa jatkossa olisiko ne muualla, ja hankitaan siivoustiimi kasaan jo ennen juhlia (kerryttää myös talkootunteja ja on kevyttä talkootyötä)

·         f. . Saunomisen pidennyksiä on toivottu Juhannukselta – koko Heinäkuuksi  Non-Stop saunaa. Seuraava hallitus ensi kaudella voi tätä asiaa pohtia lisätäänkö saunavuoroja tai pidennetäänkö saunomisaikoja

·         g. Uimapuvun käyttö saunassa-  äänestetään asiasta  vuosikokouksessa. (muutos saunomisetikettiin)

·         h. Onnelaan ulos käsienpesupaikka irtoletkulla tehdään jo seuraaviin talkoisiin. Lisätään vesipisteen rakentaminen talkootyölistalle.

·         i. Haetaan ensi kaudelle Avoimet puutarhat tapahtumaan koordinaattoria hoitotyösopimuksella 2023.

·         Ilmoittautuminen hallitukselle Vuoden loppuun mennessä. Jos saadaan tapahtumalle hallituksesta ulkopuolinen vetäjä, sekä tapahtumalle toimihenkilöt niin hallitus ilmoittaa yhdistyksemme tapahtumaan. Ilmoittautumiset 2022 vuoden loppuun mennessä Hallitukselle. Jos ei saada henkilöitä kasaan tapahtumaan ei voida osallistua, pelkkä hallitus ei voi tapahtumaa kokonaan koordinoida mutta puoltaa kyllä osallistumista.

·         j. Onnelan ja roskakatoksien maalaukset laitetaan kunnossapitosuunnitelmaan ensi kaudelle 2023.

·         k. Ryhmäpuutarhatie on yhdistyksen toimesta lanattu nyt omalla kalustolla vähän paremmaksi. . Painostetaan kaupungin suuntaan tien kokonaisvaltaista kunnostusta.

·         l. Sisätiet lanataan mökkikauden jälkeen.

·         m. Täysin hoitamattomat pihat: Juhannukseen 2023 mennessä, jos ei ole hoidettu hoitamattomia palstoja sääntöjen mukaisesti, lähtee samantien kirjallinen varoitus mökin omistajalle/ palstan vuokraajalle. Pyydämme jäsenistöä tutustumaan yhdistyksen ohjeistuksiin, jossa sanotaan että pihat täytyy pitää hoidettuna, tai yhdistys saa tilata palstoille hoitajan ja lähettää laskun mökin omistajalle/ palstan vuokraajalle.

·         n. Porkkana-Nauris välinen oja; on alkanut viettämään (penkat alkaa sortumaan). Takaojat ja ojat kuuluu palstojen hoitajille. Poislukien ojarummut.

·         o. Vihannes 16 alueesta tehdään niitty (tontin nurkka). Ei tarvitse ajaa nurmikoksi

·         p. Energiarisut kerätään auman taakse omaan kasaansa, josta se haketetaan tai toimitetaan pois.

Pensasaitojen oksille (piikkiset oksat) luodaan uusi alue Onnelan mutkaan muuntajan taakse kasvimaalle. Alue raivataan seuraavissa talkoissa, jonka jälkeen selvitetään ojarummun paikka, mistä alueelle liikutaan. Pensasaitojen oksat haketetaan ja poltetaan tai toimitetaan jäteasemalle.

·         q. Hallitus pyytää maanomistajan lupaa alueelle avotulen tekoon.

·         r. Aurinkopaneeleihin liittyen hallitus toivoo saavansa alueen mökkiläisistä erillisen työryhmän, jolla selvitetään erinäisiä vaihtoehtoja rahoituksen ja toteutuksen suhteen (kerryttää talkootunteja). Hallitus pyytää myös aurinkoenergiasta esittelyä  mökkiläisille talven/kevään aikana.

·         s. 10x saunakorttia toivottiin saunalle, puolletaan ajatusta jos sille kysyntää. Ensi kauden hallitus tekee päätöksen asiasta.

3.      Talkoot siirretään viikolla eteenpäin, LA 17.9. Talkooruokailu järjestetään Varsalassa (Onnela varattu). Talkootyölistaa tulee ilmoitustaululle loppuviikosta. Talkootöitä saa ehdottaa hallitukselle.

4.      Risto kysyy millaiset koordinaatit/osoitetiedot pitäisi hommata Onnelan seinille sekä rannalle.

5.      Rantaan toivottu penkkejä sekä pikkusoppeen. Saisiko rannalta puretuista pölkyistä/penkeistä penkkejä pikkusopelle? Rantasuunnitelman palataan kaudella 2023.

6.       Ensi kaudella 2023 korjataan kaikki hajalla olevat ojarummut yhdistyksen kustannuksista. Pyydetään mökkiläisiä ilmoittamaan hajonneista ojarummuista hallitukselle niin tiedetään kuinka monta rumpua kaipaa korjausta, jotta saadaan kaikki korjattua kerralla.

7.      Muistutetaan että yhdistyksen alueella olevat puut kuuluu yhdistykselle  ja käytetään saunalla polttopuina. Ainoastaan selkeästi omalla palstalla olevat puut saa ottaa omaan käyttöön, epäselvissä tilanteissa tapauskohtaisesti hallituksen jäsenet neuvoo/ohjeistaa.

8.      Hallitus pyytää tarjouksia Ryhmäpuutarhantien talvikunnossapidosta tulevalle talvelle. Nykyinen toimija on ilmoittanut lopettavansa toimintansa 2022 loppuuun mennessä.

9.      Palokunta vierailee alueella. Infotaan kun tiedetään päivää.

10.  Seuraava kokous KE 27.10.2022 klo 17.30 (jos tarvitsee käsitellä tälle kaudelle vielä rakennuslupia, huomioikaa tämä.)

11.  Hoitotyökorttien palautuspäivä Onnelan hoitokansioon/hallituksen postilaatikkoon viimeistään KE 5.10 klo 19

12.  Vesien sulku ja kauden päätöstalkoot SU 2.10.2022 (talkootyölista niihin talkoisiin tulee myöhemmin, mutta LA 17.9 voi tehdä jo valmistelevia töitä). Vesien sulusta infoaa vesiporukka erikseen omilla tiedotteilla.