Tiedote hallituksen kokouksesta 3.7.2024

5.7.2024

1. Käsiteltiin hallitukselle tulleet kirjeet ja rakennuslupahakemukset

• Voisiko kasvimaapalstoja vuokrata ulkopuolisille? Palstoja ei vuokrata ulkopuolisille, jotta ei tulisi haasteita järjestyssääntöjen noudattamisen kanssa. Ongelmallisena on koettu se, että jotkut parkkeeraavat autonsa kasvimaan viereen, eikä ohi mahdu kulkemaan.
  • Saako trampoliinia olla pihoilla? Trampoliinin saa sijoittaan pihalleen metrin päähän raja-aidasta. Trampoliinin käytön kanssa on pyrittävä samoihin aikoihin kuin työkoneidenkin käytön kanssa, eli ma–pe klo 8–20, la klo 9–18 sekä su ja yleisinä juhlapäivinä klo 12–18.

2. Katselmukset jatkotoimenpiteet

• Katselmus on tehty ja muutamia puutteita on löytynyt. Näistä tiedotetaan ko. mökkiläisiä.

3. Talkoot 13.7.

• Lupiinin niitto Hedelmän toiseksi viimeisen mökin takana, kellarin edestä ja muualtakin yleisesti.
  • Koivut Hedelmä-Vihanneksesta pois ja pilkkominen. Käsivarresta ohuemmat oksat saa viedä omaan käyttöön. Lehdet risuaitaan tai lentopallokentän metsään.
  • Ojien raivaus pajusta päätien varrelta esim. oksasaksilla ja moottorisahalla. Ohuiden oksien vienti risuaitoihin ja sormesta paksumpien oksien vienti haketuskasaan auman viereen.
  • Haketusta auman vieressä.
  • Peräkärryvaraston järjestely ja vanhojen halkojen poisvienti rantaan.
  • Lumpeiden niittoa rannasta.
  • Reunuksen Tillin ja Pinaatin välisen heinikon niittäminen.
  • Pinaatti 1 ja viheriön kulmauksessa olevan pusikon niittäminen.
  • Leikkipuistoon penkin tai istumapaikkojen rakentaminen esim. vieressä olevista kaadetuista koivuista.
  • Onnelassa tuvan hyllyn siivous.

4. Senttisuihku

• Senttisuihkun toiminta ollut toisinaan epävarmaa. Laitetta huolletaan ja pyritään saada kuntoon.

5. Uusi huussi Varsalaan

• Siivotaan/tyhjennetään peräkärryvarastosta ylimääräiset tavarat pois ja järjestellään loput. Tehdään huussi siihen pariovista oikealle, missä nyt polttopuita ja muuta tavaraa.

6. Kesän laskutus

• Anne alkaa tehdä kesän laskutusta 8.7. alkavalla viikolla, joten kuun puoliväliin mennessä pitäisi olla laskut perillä.

7.  Hoitotyösopimuksen työn jälki. Miten seuranta?

• Hallitus seuraa työn jälkeä.

8. Muut asiat

• Joku mökkiläinen oli saanut yli 3000 euron huijauslaskun yhdistyksen nimissä. Tiedoksi kaikille, että tällaisia huijausviestejä on liikkeellä!
  • Leikkimökkiin ei saa viedä kyniä, jotta sinne ei piirrellä niillä seinille.

9. Seuraava kokous

• Ke 7.8.2024 klo 17 Onnela/Teams