TIEDOTE HALLITUKSEN KOKOUKSESTA 3.5.2023

9.5.2023

TIEDOTE HALLITUKSEN KOKOUKSESTA 3.5.2023

Hallitus kokousti ensimmäistä kertaa uudella hallituksella kaudella 2023, Onnelassa Ke 3.5.2023. Alla asioita joita käsiteltiin:

1.       TALOUDENHOITO

Anne Kiiskinen on yhdistyksen uusi taloudenhoitaja, Reijo Liikan jättäessä tehtävät. Anne hoitaa yhdistyksen kirjanpidon sekä palkkioiden maksut, laskujen maksut sekä jos tulee kuitteja ne voi toimittaa suoraan Annelle tai tuttuun tapaan poistopilttuun postilaatikkoon. Muistakaa laittaa kuittiin tilinumero ja saajan nimi kenelle maksupalautus osoitetaan.

Kausilaskutus kysymys on jäänyt avoimeksi, että hoitaako Anne sen vai yhdistys itse. Hallitus kysyykin, haluaako joku jäsenistä ottaa hoitotyösopimuksen avustavasta laskutusmateriaalin kokoamisesta Annelle laskutusta varten? Käytännössä työ käsittää siis sen että kauden päätteeksi laskee mökkikohtaiset saunakäynnit, kortit, löylylän vuokraukset, multa ja sorakuormat, onnelan vuokraukset yms, ja tekee niistä listauksen Annelle, jotta hän voi ne edelleen laskuttaa sitten jäseniltä. Mikäli koet, että tämä voisi olla sinulle hyvä, kevyt hoitotyösopimushomma kaudeksi, ilmoittaudu hallitukselle vaikka sähköpostilla tai live tapaamisessa. Mikäli ei innokkaita ole tähän, ostetaan Annelta tämä palvelu tuntityönä.

2.       KÄSITELTIIN ERONNEITA JA UUSIA JÄSENIÄ SEKÄ TULLEITA RAKENNUSLUPAHAKEMUKSIA.

Uusia tai eronneita jäseniä ei ollut, tulleita rakennuslupahakemuksia muutama.

3.       KAUDEN AVAUS LA 13.5.2023 klo 10

Listattiin kauden avauksen töitä ja aikataulua. Saunakortteja myydään ennakkoon viime vuoden menestyksestä tuttuun tapaa Onnelassa (joko sisällä tai ulkona) klo 12-13. Saunakortteja myös myynnissä saunalla illalla.

Kauden hoitotyösopimukset tehdään hallituksen hoitotyösopimuslistauksen mukaisesti, klo 12-13.00 Onnelan edustalla (Sanni, Aila ja Risto vastuuhenkilöinä).

Muista, jos et ole tehnyt hoitotyösopimusta kauden alussa, hallitus EI KUITTAA talkoopäivien ulkopuolella tehtyjä tunteja talkootyökorttiin. Hoitotyösopimus on kaksipuolinen sopimus, jossa molemmat osapuolet allekirjoittavat sopimuksen.

TALKOOT ALKAA KLO 10, jolloin ilmoittaudutaan talkootyövastaaville ja samalla saa itselleen puuropassin, joka oikeuttaa talkooruokaan klo 12 Onnelassa.

T A L K O O T Y Ö L I S T A:

-          Huussit toimintakuntoon (varsala ja ranta) ja tarkistukset. (2hlö)

-          Ison saunan pesu ja kolikkosuihkun pesu (ainakin 6hlöä)

-          Saunan ikkunoiden pesu (2hlö)

-          Löylylän pesu (2hlöä)

-          Varsalan siivoaminen ja kuntoon saattaminen (2-4hlöä)

-          Ikkunoiden pesu Onnela (2hlöä)

-          Aurausviittojen poistaminen

-          Onnelan ja yhteissaunan edustan haravointi (EI muita alueita, aloitus klo10 ei aiemmin!)

-          Laiturin penkin ja hyppykorokkeen paikoilleen laitto (jarkki vastuuhenkilönä)

-          Laiturilta parrun pätkät pois (Jarkki vastuuhenkilönä)

-          Poijun/lipun laitton laiturin betonille/riimulle (Riku hommannut lipun/poijun)

-          Uuden risujen vientipaikan perustaminen /haketuspaikan perustaminen (tarvitaan useita henkilöitä tähän, jos tarpeeksi porukkaa Jouni on vastuuhenkilönä)

-          Lettulan kesäkäyttöön otto /siivous

-          kesäkalusteet paikoilleen Onnelassa ja saunan terassilla

Sauna lämpiää lämmitysvuorolistan mukaisesti klo 18 alkaen.  Lämmitysvuorolistat laitetaan jakoon ja ennen kauden talkoita myös Onnelan seinustalle.

4.       SAUNOJEN TEHOPESUT TULEVAISUUDESSA

Vuosikokouksessa päätettiin että saunan pesut jatkuvat yhteisöllisesti. Saunojen tehopesut hoidetaan edelleen tehopesulistojen mukaan. Toivomme tehopesuporukalta kokoontumista klo 9.45 saunalle, jotta nähdään ketkä tulevat paikalle. Saunan pesun korvausmaksu on 75e, mutta toivomme että jokainen hoitaa tehopesuvuoron samaan tapaan kuin lämmitysvuoronkin, joko itse tai kysymällä mökkinaapurilta vaihtoa /palvelua. Korvausmaksulla kuitenkaan ei siihen hätään ja hetkeen pesijää tilalle saa.

5.       KESÄTIEDOTE 2023

Hallitus kävi läpi kaudelle uuden kesätiedotteen, joka painetaan tänä vuonna vihko muotoon. Kesätiedote jaetaan kauden alussa tuttuun tapaan jokaiseen mökkiin. Kesätiedotteessa on paljon tärkeää käytännön tietoa ja ohjeistusta, jotta alueella on kaikilla mukava viettää kesää, joten suosittelemme tutustumaan siihen huolella.

6.       RAKENTAMISTAPAOHJEET SIIRTOLAPUUTARHOILLE / KAUPUNKI

Käytiin läpi kaupungille lähetettävä uusi vastine rakentamistapaohjeisiin liittyen. Puheenjohtajan lähettämä vastine on nähtävillä yhdistysavaimessa.

7.       JÄTEKATOKSET

Käytiin läpi jäteastioiden riittävyyttä: Päätettiin lisätä isomman parkkipaikan roskakatokselle seuraavat astiat: 1 lasikeräys, 1 metallikeräys, 1 muovijätteen astia. Näiden lisäyksien vuoksi, poistamme 2 sekajäte astiaa isolta roskikselta (on myös kallein tyhjennettävä). Nyt jokainen kiinnittämään huomiota jätteiden lajitteluun! Pienemmän roskakatoksen astiat säilyvät ennallaan.

Jätekatokset aukaistaan viikolla 19!

Jätekukko hoitaa jäteastioiden pesun.

8.       JÄSENTEN KIRJEET

Jäseniltä oli tullut runsaasti kirjelmiä yhdistyksen sähköpostiin. Käsittelimme niistä yhdessä jokaisen ja sihteeri vastannut kaikille postia lähettäneelle 😊

Hallituksen tavoittaa jatkossakin sähköpostitse tai kirjepostina poistopilttuun postilaatikon kautta. Käsitellemme KAIKKI meille tulleet kirjeet hallituksen kokouksissa, eli noin kerran kuukaudessa, joten malttia pyydetään vastauksiin, mikäli asia vaatii hallituksen käsittelyä.

Sähköposti: kolmisoppi@dnainternet.net

Pyydämme kuitenkin tutustumaan jo edellisiin tiedotteisiin nettisivuilla, löytyisikö mieltä askarruttavaan asiaan vastaus jo valmiina. Aika moni kirjelmä ja kysymys jonka hallitus saa, on jo aiemmin käsitelty ja tiedotettu.

9.       HALLITUKSEN TAVOITETTAVUUS

Hallitukseen saa edelleen yhteyttä yllä mainituilla tavoilla, tai tulemalla nykäsemään hihasta. Kaikki eivät tiedä ketkä kuuluvat hallitukseen, mutta koko hallitus on ollut vuosikokouksessa suurimmalta osin paikalle jossa olemme esittäytyneet, ja meitä tapaa myös talkoissa sekä yhteisissä tapahtumissa. Saa tulla rohkeasti kysymään ja juttelemaan – mutta muistetaan myös mökkirauha hallituksen jäsenille.  Hallituksella ei edelleenkään ole puhelinta käytössä.

Hallitus vuodelle 2023:

Riku Nyyssönen, puheenjohtaja

Jouni Miettinen, varapuheenjohtaja

Nina Pitkänen, sihteeri, varsinainen jäsen

Sanni Kettunen, varsinainen jäsen

Antti Nurmi, varsinainen jäsen

Tiina Ynnilä, varsinainen jäsen

Aila Ripatti varsinainen jäsen

Risto Pennanen, 1. varajäsen

Nanna Mononen, 2. varajäsen

Jarmo Kuosmanen, 3. varajäsen

HALLITUKSEN SEURAAVA KOKOUS  1.6.2023 klo 17 alkaen Onnelassa