TIEDOTE HALLITUKSEN KOKOUKSESTA 28.7.2021

29.7.2021

1.       Käsiteltiin kaikki jäseniltä kirjallisesti saapuneet viestit ja yhteenveto tässä:

-          Satu Koponen ja Riikka Surkka-Niemeläinen olivat luonnostelleet suunnitelman senttisuihkutilan sisutuksesta. Hallitus hyväksyi suunnitelman ja tekijät saavat aloittaa sen osalta työt heti kun heille sopi. Tavoitteena suunnitelmassa on ihmisten ilahduttaminen ja yleisen viihtyvyyden lisääminen. Kiitos jo etukäteen ihanasta ideasta! 😊

-          Onnelan hiiristä/jyrsijöistä on tullut viestiä; hallitus on tietoinen että Onnelassa on hiiriä. Jätöksiä on  ainakin keittiötiimin toimesta siivottu aina kun niitä on siellä huomattu olevan. Onnelaan on nyt hommattu sähköinen karkoitin sekä 2 kpl hiirenloukuja. Toistaiseksi ei ole ollut pyydyksissä hiiriä. Kiersimme myös Onnelan läpi, emmekkä havainneet ulosteita lattioilla, kaapeissa tai laatikoissa.

Tiedostetaan kaikki että hiiriä on onnelassa, ja siellä käyvät ihmiset käyttävät onnelaa omalla vastuullaan. Mikäli hiiriongelmaa ei saada kuriin, tai se äityy pahemmaksi, mietitään tuholaistorjujan tilaamista paikalle.

-          Huussien siisteys: Huusseihin on ostettu kuiviketta. Onnelan vuokranneet voivat käydä viemässä vessapaperirullan Varsalan huussin oman varauksen ajaksi. Vessapaperia löytyy onnelan siivouskaapista. Rannan huussille vessapaperirullan voi käydä viemässä jokainen saunanlämmittäjä. Näin siellä olisi aina yksi rulla paperia, niille ketkä huussia tarvitsee käyttää. Ei jemmata isoja kasoja vessapaperia huusseihin, jotta ne eivät sieltä lähde vorojen matkaan. Huussien siivous ja tyhjennys lisätään talkootyölistalle.

-          Reunuksen parkkipaikalta tulleesta matkailuautosta on tullut kysymyksiä. Matkailuauto on katsastamaton ja poistettu liikenne käytöstä. Hallitus lähettää omistajalle kirjallisen siirtovaatimuksen matkailuauton alueelta pois siirtämisestä.

-          Keltaista HIY- alkusta henkilöauton omistajaa on infottu siirtämään auto pois alueeltamme.

-          Reunusparkkipaikan pölyämisestä on saatu myös viestiä; tämän ongelman ratkaisemiksi otetaan ideoita vastaan, siirretään asia vaikka tuumatupaan käsiteltäväksi. Mietitään yhdessä siihen jokin ratkaisu.

2. Leikkipuisto:

Leikkipuistossa on nyt uusi kiipelykehä joka on kiinnitetty. Timo Koponen hoitaa (jos ei ole jo hoitanut) sinne hiekkaa, jotta voidaan loputkin kuopat täyttää. Kylvetään syksyä vasten nurmikon siemenet.

Leikkipuistovastaavina aloittaa hallituksesta Tiina Ynnilä ja hänen miehensä Antti. He tekevät leikkipuistolle ohjeet ja säännöt puiston käytöstä, ja toivomme että aikuiset käyvät sitten läpi ohjeistukset leikkipuistoa käyttävien lasten kanssa. Tiinalle ja Antille voi kertoa, jos havaitsee puutteita tms leikkipuistoon liittyen.

Leikkimökkiin hankitaan riippulukko joka toimii puomin avaimella. Illan viimeinen leikkijäporukka laittaa ovet lukkoon jotta leikkimökkiä ei päästä sotkemaan ilkivaltana tai muutenkaan.

Riku on rakentanut hiekkaleluille säilytyslaatikon, johon myös hommataan riippulukko, toimimaan portin avaimella. Myös pöytä on viety leikkipuistoon lapsille leikkejä varten.

Aikuisille oltin toivottu myös jotain penkkiä puistoon – Hyvä idea! Kartoitetaan valikoimaa (joko uutena tai sitten kaupungilta käytettynä?) ja hommataan kun sopiva löytyy.

3. Ison saunan terassin laajennus

Terassin laajennus on tältä erää valmis – Suuri kiitos kaikille projektissa mukana olleille! Mahdollisia valaistuksia katsotaan terassille myöhemmin.

4. Ranta-alue ja laituri:

Hallitus tekee esityksen uudesta laiturista ja vanhan POIKKI laiturin purusta jäsenilleen tuumaustupaan, jossa sitten asiaan voi esittää omia mielipiteitä ja voidaan yhdessä keskustella uuden laiturin hankkimiseen liittyvistä asioista. Näillä näkymin vanha laituri, jonka alla menee vedenottoputki, jätetään paikoilleen, luomaan myös vanhaa toivottua tunnelmaa.

5. Talkoot ja tuumaustupa 21.8.2021

Seuraavat talkoot pidetään 21.8.2021, ja mikäli ei tule kokoontumisrajoituksia koronan vuoksi alueelle, keittiötiimi hoitaa myös syötävää talkoisiin (infotaan heti kun tiedetään, kuinka rajoitusten kanssa käy)

Talkootöinä hallitus listasi ainakin seuraavia hommia:

- Huussien siivous ja tyhjennykset

- Kurtturuusujen poistoa

- Nauris/Porkkana välissä (pääoja) olevan pihlaja-aidan ja terijoen salvojen kaataminen (Jouni tietää ja tarvitaan noin 5 henkeä kaveriksi)

- Vieraslajien vienti heinälammin kaatopaikalle.

- Leikkipuiston ojan trimmaus

- raivaussahalla rantakoivikon (missä veneet on) siistiminen (Jouni tietää)

- Tilli/Pinaatti ojan penkan trimmaus (Risto tietää)

Talkoiden ja ruokailun jälkeen TUUMAUSTUPA Onnelan pihassa n. klo 13.30. Toivotaan että tuumaustupaan pääsee mahdollisimman moni paikalle, keskustellaan uuden laiturin hankkimisesta sekä muista esille tulevista asioista – risuista ja ruusuista.

6. Venetsialaiset 28.8.2021

Venetsialaisia vietetään La 28.8.2021:

-          Risto yrittää saada kokonpoltto luvan.

-          Tarjolla ROSVOPAISTIA, jos löytyy sille halukkaat tekijät! Ilmoittautua voi kenelle tahansa hallituksen jäsenelle / sähköpostilla / kirjeellä postilaatikkoon. Jos ei rosvopaistille löydy halukkaita ja osaavia tekijöitä kartoitetaan mahdollisuutta kalakeitolle.

-          Ehdotuksia ohjelmasta ja sen järjestämisestä otetaan vastaan. Voi ilmoittautua kenelle tahansa hallituksen jäsenelle tai sähköpostilla/kirjeellä postilaatikkoon.

-          Venetsialaiset järjestetään, mikäli korona ei aseta kokoontumisrajoituksia.

7. Tiedottaminen

Hallitus on kokouksessaan 28.7.2021 päättänyt että yhdistyksen viralliset tiedotuspaikat ovat yhdistysavain (nettisivut www.kolmisopenryhmapuutarha.yhdistysavain.fi) sekä kesäaikaan myös Onnelan ilmoitustaulu. Jatkossa hallituksen virallisia tiedotteita EI tulla jakamaan enää facebookiin.

Hallitus käsittelee jatkossa KAIKKI KIRJALLISESTI tulleet palautteet ja kysymykset, ja jakaa yhteenvedon niistä tiedotteeseen, kuten tässäkin tiedotteessa on (tietoturva huomioidaan tottakai)

8. Muut asiat

- VPK:n käynti alueella todennäköisesti koronatilanteen vuoksi peruuntuu tältä syksyltä, mutta asiaa ei ole haudattu.  Risto on pyytänyt alustavasti alueen jäsenistölle koulutuksia alkusammutuksesta, luentoa 72h hätävarasta sekä hätäensiapukoulutusta. Ajankohdasta tiedotetaan, kun tiedetään enemmän.

-Hallitus-

Hallituksen sähköposti:

kolmisoppi@dnainternet.net

Yhteydenottolomake:

Postilaatikko sijaitsee poistopilttuussa, sitä tyhjennetään säännöllisesti.