Tiedote hallituksen kokouksesta 1.8 ja talkootyölista

3.8.2023

TIEDOTE HALLITUKSEN KOKOUKSESTA 1.8.2023

1.       Kuopion kaupunki on keskeyttänyt rakentamistapaohjeiden päivittämisen siirtolapuutarha-alueille. Halutessaan yhdistykset ovat saaneet ottaa käyttöön kaupungin ehdottaman ohjeistuksen.

-          Päätettiin että Kolmisopen ryhmäpuutarhayhdistys ei ota käyttöön uusia ohjeita, vaan päivittää itse omat uudet rakentamistapaohjeet kaupungin ohjeiden pohjalta, mutta muokataan oman alueen tarpeiden mukaan.  Käydään alueen tarpeita läpi, yhdessä jäsenien kanssa tuumaustuvassa La 26.8 klo 14 (alla lisätietoa), ja hallitus tuo uudet rakentamistapaohjeet alueelle, hyväksyttäväksi vuosikokoukseen 2024.

2.       Kustannus suunnitelmassa vuodelle 2023 oli budjetoitu Onnelan katon maalaus joka on toteutettu onnistuneesti.  Päätettiin maalauttaa samalla yrityksellä myös Varsalan katto, koska se mahtuu samaan kustannusarvioon, joka esitetty toimintasuunnitelmassa kaudelle 2023

3.       Käytiin läpi jäseniltä tulleita kirjeitä:

-          Löylylän kiukaan lasiluukku on rikki ja Riku hankkii sinne uuden

-          Tenniskentän hoitajalta halllitus on saanut korjaussunnitelman kentän kunnostamiseksi. Kunnostetaan kenttä suunnitelman mukaan kaudella 2024, aloitetaan sammaleen poisto ja rikkaruohon poisto alueelta jo seuraavissa talkoissa.

-          Sihteeri on vastannut kirjelmiä lähettäneille henkilöille tarvittaessa.

-          Leikkipuiston siistiminen ja mahdolliset trimmeröinnit laitetaan tämän viikon talkoolistalle. Samalla voisi tehdä leluinventaariota, onko siellä rikkonaisia leikkivälineitä. Jos leikkimökin sisällä on roskia tai pressuja, viedään ne sieltä pois.

4.       Talkoot 5.8.2023 , talkoovastaavina Tiina Ynnilä, Jarmo Kuosmanen ja Antti Nurmi

Talkootyölista:

·     Risuaidan kuusenoksien hakettaminen (auman haketin, isot risut hakettamiseen

·     Kuusen okset porkkanan päästä pois - pysäköintikielto talkoiden ajaksi

·     Syksy 1 nurmikkoalueen leikkaus

·     Leikkipuiston siistiminen ja leluinventaario

·     Onnelan liinojen silitys

·     Tenniskentän sammaleen poisto (omat välineet  kuokka tai rautaharava mukaan)

·     ison saunan tuhka astioiden tyhjentäminen metsään

·     puusavottaa rannalla

·     oravaisen tiellä kaatunut puu palasiksi. Puut yhdistykselle.

5.       Venetsijalaiset  La 26.8.2023

-          Pidetään venetsialaiset alkuperäisen toimintasuunnitelman mukaan la 26.8. Sauna lämpiää nonstop periaatteella klo 12-24 (talkoopesu su 27.8 klo 10).

-          esitys7aktiviteetti ideoita otetaan mielellään vastaan

-          Lyhtyjä rantaan ja makkaran paistoa oma-aloitteisesti

6.       Tuumaustupa La 26.8.2023 onnelassa klo 14

-          kasataan kauden risut ja ruusut yhteen ja otetaan vastaan ajatuksia ja ideoita esim. rakentamistapaohjeistuksiin liittyen. Myös saunavuorojen lisäämistä on ehdotettu Heinäkuulle. Yhdistys tarjoaa kahvit ja pullat -> kahvinkeittäjiä talkootunneilla kaivataan, ilmoittautumiset hallitukselle.

7.       Hallituksen seuraava kokous (teams kokous) 23.8.2023 klo 17.30