Tiedote 23.8.2023 hallituksen kokouksesta

24.8.2023

Tiedote hallituksen kokouksesta 23.8.2023

Käsittelimme tulleita rakennuslupahakemuksia ja hallitukselle osoitettuja kirjelmiä. Kirjelmien lähettäjille on sihteeri vastannut henkilökohtaisesti. Tässä yleisesti tiedotettavia asioista, jotka kirjeissä tuli ilmi:

1.Aluksi haluamme huomauttaa että emme käsittele emmekä kommentoi NIMETTÖMIÄ kirjelmiä, koska niihin ei voi kirjoittajalle vastata. Mikäli siis laitat kirjelmän tulemaan postilaatikon kautta, laitathan siihen myös nimesi. Kiitos.

2.Löylylän kuumavesisäiliön turvallisuudesta sekä lauteiden kunnosta: Jouni hommaa kuumavesisäiliön hanaa varten kuumuutta kestävän silikoniletkun. Silikoniletku lisää  hieman lisää turvallisuutta ottaessa kuumavesisäiliöstä vettä.  Suosittelemme että teette pesuvedet niin että sankossa on ensin kylmä vesi jonka jälkeen siihen lisätään pienellä kauhalla kuuma vesi. Valitettavasti puusaunoissa jossa vesi lämmitetään puulla, ja ei ole suihkua, lisää se aina tapaturmariskejä varsinkin palovammojen osalta, joten pyydämmekin noudattamaan varovaisuutta löylylää käyttäessänne, ja muistutamme että löylylän käyttö on omalla vastuulla.

3.Haluamme muistuttaa mökkiläisiä noudattamaan ryhmäpuutarhantien ajonopeuksista. Tiellä liian kovaa ajavista autoista olemme saaneet runsaasti palautetta kauden aikana. Ajonopeuksia lähtökohtaisesti alaspäin siis.

4.Onnelan vuokraaminen ja siisteys. Muistutamme että jokainen joka onnelaa vuokraa omaan tai yhdistyksen yhteiseen käyttöön, on velvollinen siivoamaan siellä jälkensä. Jos huomaat epäkohtia siisteydessä tms, ole ENSISISJAISESTI YHTEYDESSÄ EDELLEISEEN VUOKRAAJAAN. Suosittelemme myös että juhlia varten, vuokraaja kävisi hyvissä ajoin tarkistamassa onnelan kunnon ja paikat jotta asioihin voidaan ja ehditään reagoida vuokralaisten kesken.

5.Onnelan pöytäliinat: Pöytäliinojen käyttö kuuluu Onnelan vuokrahintaan, mutta liinat tulee palauttaa onnelaan pestynä ja silitettynä ennen seuraavaa vuokraajaa tai 3 vrk kuluessa omasta varauksesta. Muutoin pöytäliinoista lähetämme pesulalaskun varauskirjassa olevalle edelliselle vuokraajalle. Lisäämme tämän kohdan myös Onnelan vuokrasopimukseen.

6. 80-vuotiaiden kuuluu osallistua omalla tavallaan talkoisiin, heitä koskee sama talkootyövelvoite kun kaikkia muitakin. Talkootunnit voi tehdä perheenjäsenet, mökkinaapurit, ostopalveluna tai rahalla. Tämä on tasapuolista kaikkia mökkiläisiä kohtaan.

7.Rakennuslupahakemukset tulee tehdä ENNEN kun rakentaminen aloitetaan, saatikka valmistumisen jälkeen.

8. Talkoiden ulkopuoliset työt: Hallitus kasaa  yhdessä listan töistä, joita voi tehdä talkoiden ulkopuolella ennen kauden loppua onnelan seinälle. Listaan merkitään työn perään se mökki joka tekee listatun  talkootyön, merkkaa mökkiosoitteen ja ottaa asian tehtäväksi. Tehdyn työn jälkeen merkintä listaan ja ilmoitus hallitukselle että työ tehty ja siihen käytetty aika. Hallitus kun käynyt työn tarkastamassa käydään työ kuittaamassa talkootuntikorttiin.