OLLAAN VASTUULLISIA JÄTTEENLAJITTELIJOITA

26.4.2022

Yhdistyksen vuosikokouksessa tuli esille yhdistyksen jätemaksukulut.

Jätemaksujen suuruuteen voimme me kaikki vaikuttaa lajittelemalla jätteet oikein ja viemällä jätteet oikeisiin paikkoihin.

Jokaisen mökkiläisen on kompostoitava omalla tontilla syntyvä biojäte.

Aumaan voi tuoda vain ja ainoastaan pilkottua haravointi- ja leikkuujätettä ja tästä tulee vielä erillinen ohjeistus kesätiedotteen yhteydessä.

Mikäli et halua pilkkoa haravointi- ja leikkuujätettä sekä risuja, niin toimita ne suoraan Jätekukon jätekeskukseen Kaatopaikantie 316, erillinen kenttäalue (seuraa opasteita). Alue on avoinna kotitalouksien pienkuormille 24h.

Alueen jätekatoksiin ei saa tuoda rakennus- ja/tai remonttijätteitä. Jokainen mökkiläinen toimittaa omat rakennus- ja/tai remonttijätteet suoraan Jätekukon jätekeskukseen ja hoitaa niistä syntyvät mahdolliset kustannukset.

Jätekatoksiin ei saa tuoda suurikokoisia jätteitä, vaan jokainen toimittaa suurikokoukset jätteet itsenäisesti Jätekukon jätekeskukseen.

Mikäli et ole varma mikä jäte kuuluu mihinkin jätekatoksen laatikkoon tarkasta etukäteen oikea lajittelupaikka osoitteesta https://www.jatekukko.fi/lajittelu-ja-neuvonta/lajittelun-abc.html#4b15b694. Linkin takaa voit etsiä jätteen mukaan oikean loppusijoitus kohteen.

Tarkempi lajitteluopas vielä liitteenä.