Tiedote hallituksen kokouksesta 31.5.2023

1.6.2023

TIEDOTE HALLITUKSEN KOKOUKSESTA 31.5.2023

1.       Taloudenhoitaja Anne Kiiskinen kävi läpi yhdistyksen taloustilannetta.  Keskustelimme jäsenien kuittiostojen maksupalautuksista kun niissä on ollut nyt viivettä. Pidetään sama toimintatapa kun tähänkin asti, että kuitit palautetaan poistopilttuun postilaatikkoon, kuitissa tulee olla ostajan nimi sekä tilinumero.

Kuitin vienti kirjanpitoon ja tilisiirtona maksupalautuksen tekeminen vien jonkun aikaa, varsinkin kun taloudenhoitaja ei tyhjennä postilaatikkoa joka päivä, joten maksupalautuksissa voi mennä aikaa. Huomaathan tämän mikäli käytät omaa rahaa yhdistyksen tarvikeostoihin.

Yksittäisen kuitin vieminen kirjanpitoon myös maksaa, koska veloitus on tositeperusteista. Keskitämme siis kaikki yhdistyksen ostot Starkkiin, jossa meillä on tili jo auki sekä aukaisemme yhdistykselle tilin K-Citymarkettiin, jonne nimeämme osto-oikeutetut henkilöt, jotka tilille saa ostaa. Listaa voi hallitus täydentää tarpeen mukaan.

Huomaathan että kaikkiin ostoihin, käteiskuitteihin sekä tiliostoihin tulee olla jonkun hallituksen jäsenen lupa.

2.       Käsiteltiin tulleita rakennuslupahakemuksia. Luvan pyytäneille on ilmoitettu päätöksistä henkilökohtaisesti.

3.       Käsiteltiin hallitukselle tulleet kirjelmät. Lähettäjille on vastattu sähköpostitse. Yksi kirjelmistä koski tenniskentän huonoa kuntoa, ja sammaloitumista. Hallitus sitoutuu kunnostamaan kenttää, ja on asian tiimoilta yhteydessä tenniskentän hoitotyösopimuksen tehneeseen henkilöön. Mikäli kunnostus vaatii talkootyöläisiä, ilmoitamme siitä. 😊

4.       Yhdistys kilpailutti vakuutukset vakuutusmeklari HOWDENIN kautta. Kilpailutuksen ja howdenin suosituksen mukaan, siirrämme yhdistyksen vakuutukset lähitapiolasta IF AR:iin kesäkuun puolesta välin alkaen.

5.       Virranta yhtiöt tulevat nuohoamaan ison saunan, löylylän sekä Onnelan piiput 30.6.2023 klo 9 alkaen.  Virranta yhtiöön kannattaa olla yhteydessä, jos samalla käynnillä oma mökkisi tarvitsee nuohousta (ilmoitustaululla oli virranta-yhtiöiden ilmoitus asiasta)

6.       Hartaustilaisuus Su 11.6.2023 klo 13. Tilaisuuden jälkeen kahvitarjoilu Onnelassa.

7.       Jäseniltä saaneiden palautteiden perusteella pyydämme jäseniä muistamaan hyvät käytöstavat kanssajäseniä kohtaan.  Saunan lämmityksen arvostelusta hallitus on saanut suullista palautetta kun saunalla arvostellaan saunan lämmittäjän saunanlämmitystaitoja. Jokainen meistä lämmittää saunaa 3 vuoden välein, kukaan ei ole seppä syntyessään, eikä ammattilainen saunan lämmityksen suhteen (paitsi ehkä Julle 😉 )

Sauna kun  lämpiää yhteisöllisesti niin myös lämpötilat vaihtelee yhteisöllisesti. Ei mennä ketään arvostelemaan tai marmattamaan asioista saunan lauteilla- rakentavaa ohjeistusta ja palautetta saa antaa, mutta muistetaan yhteishengen nostatus omalla asenteella sekä hyvät käytöstavat ja saunarauha, ja annetaan ihmisten nauttia saunomisesta ilman koko aikaisia valituksia ja arvosteluja.

8.       Risujäte kasataan jatkossa kasvimaan laidalla sijaitsevaan talkoilla tehtyyn upeaan risuaitaan. Aidalla, onnelan seinällä ja yhdistyksen sivuille on lisätty risuaitaan ohjeistus. Upeasti on aita nyt viikon ajan toiminut, risut on menneet risuaitaan (eikä risuaidan viereen 😉), ja vanha risujen kasauspaikka on pysynyt tyhjänä.

9.       Vanhaan risuaidan kasauspaikkaan tehdään viikonloppuna (2-4.6.2023) kukkaniitty. Pohjalle tulee hiekkaa, tasoittamaan pinta ja pälle kedonkukka siemeniä.

Samalla tilataan kuormallinen hiekkaa rantaan. Ranta-alueella kaivataan siis Sunnuntaina 4.6.2023 klo 12.30 alkaen talkoolaisia lapioimaan hiekkaa rantaan sekä veteen kankaan päälle. Aila Ripatti tässä yhteyshenkilönä. Tiina Ynnilä hoitaa kukkaniittyprojektia.

Mikäli kaipaat siis talkoopäivien ulkopuolisia töitä, tässä olisi tarjolla 😊

10.   Leena Raveikko on järjestämässä taide ja käsityötapahtumaa alueelle, tiedottaa tästä itse myöhemmin ajankohdan selvitessä. mahtavaa omatoimisuutta yhteisöllisyyden vuoksi 😊

11.   Jouni ja Riku ja kilpailuttaa urakka tarjouksia Onnelan katon maalauksesta.

12.   Hallituksen pihakatselmukset La 17.6 klo 13

Aloitetaan pihojen kiertäminen klo 13 ja käydään alueittain läpi- jakaannutaan ryhmiin.

Kompostorit tarkistetaan joka pihasta. Saa olla naapuruston kanssa yhteisiä kompostoreja myös, mikäli kompostoivaa jätettä todella tulee niin vähän että ei ole järkeä omaa kompostia hankkia. Hallitus kuitenkin suosittelee että jokainen hommaa yhdistyksen ohjeistuksienkin mukaisesti oman umpikompostorin ja aloittaa piha ja ruokajätteiden kompostoinnin.

Viime vuoden katselmuksessa korjauskehoituksen saaneet mökit käydään läpi ja tarkastetaan onko korjaukset/toimenpiteet  tehty. Samalla tarkistetaan, että oma palsta on siisti ja hoidettu.

13.   Alueelle uusitaan kylttejä: Lapsia varoittavia kylttejä hankitaan Onnelan sekä ison parkkipaikan autopuomien viereen. Muistakaa sallitut ajonopeudet alueella! Myös pelastuskyltit missä 112 numero, koordinaatit sekä osoite, tulossa Onnelan seinälle, Löylylään sekä rantaan.  Puusee kyltti uusitaan samalla varsalan seinässä.

14.   Hallituksen seuraava kokous 14.6.2023.

Seuraavassa kokouksessa käsitellään pelastussuunnitelman päivitys, Juhannusjuhlien runko ja aikataulu (tänne ohjelmanumeroita ja ideoita kaivataan, ilmoittakaa niistä hallitukselle niin osataan lisätä ne kutsuun!), talkootyölistä 17.6 talkoisiin sekä normaalisti rakennuslupahakemukset ja jäseniltä tulleet kirjelmät.