Tiedote hallituksen kokouksesta 16.6.2022

22.6.2022

TIEDOTE HALLITUKSEN KOKOUKSESTA 16.6.2022
• Kaupungin edustajan tapaaminen
Seppo Jauhiainen vieraili 23.5 alueella. Seuraavia asioita tuli huomioitavaksi:
Syksytien päässä ollut entinen Oravaisten mökki aluetta tarjotaan yhdistykselle vuokrattavaksi. → Yhdistys ei keksi tontille käyttöä joten sitä ei olla kiinnostuttu vuokraamaan.
Kaupunkin katkaisee Pilpantielta tulevan yksityistien, niin ajoliikennettä ei tule syksytien päähän. Syksytien päästä poistetaan rumpu, joka sinne on jätetty.
Neulanen ja Hedelmätien päässä ei saa olla esteitä pyöräilylle tai kävelylle. Liikennemerkkien pystyttäminen on sallittua, mutta alueella liikkumista ei saa kieltää.
→ Jouni käy kysymässä Savon Kilvestä varoituskylttiä molempiin päihin varoittamaan alueella liikkuvista lapsista, kun pyöräilijät ajaa aika kovaa.
• Käytiin läpi seuraavien talkoiden talkootyölista sekä suunniteltiin Juhannusjuhlia. Sihteeri Nina tekee juhlista kutsun sekä talkoista listan.
• Onnela ja saunat on nuohottu 15.6.2022
• Onnelaan on asennettu ilmalämpöpumppu 16.6.2022
• Kaupunki on yhtenäistänyt siirtolapuutarhaalueiden rakennusohjeet ja rakennuslupakäytännöt.
Ne jaetaan jäsenille nähtäväksi. Mökkien värityksien osalta edelleen yhdistys suosittelee vahvasti säilyttämään mökin alkuperäisen värin, mutta sävy saa muuttua (esim tumman tai vaalean keltainen). Värimuutoksiin tulee hakea kaupungin rakennusvalvonnasta erillinen lupa.
• Löylylään on lattianrajaan tehty ilmarakoja ilmanvaihdon parantamiseksi. Löylylässä on myös käynyt ammattilainen katsomassa parantamisajatuksia löylylään; saunat lauteet tulisi uusia ehkä vähän kevytrakenteisemmiksi jotta myös pystyyn nosto olisi mahdollista. Seinät tulisi hioa ja käsitellä saunasuojalla koska tätä ei oltu tehty aikoinaan. Jäädään seuraamaan tilannetta. Uutta kiuasta on käyty katselemassa mutta katsotaan auttaako ilmaraot minkä verran ennenkun lähdetään uusimaan kiuas. Käyttöä on kuitenkin ollut vähemmän kun viime vuonna.
• Jouni/ Riku hoitaa puutelistan mukaiset tarvikkeet saunalle joista saatu tietoa.
• Jouni selvittää INVA- kylttejä pysäköintialueille sekä PALI-pysäkkimerkkejä kaupungilta.
• Reijo tilaa sisäteille tarpeen mukaan pölynsidonnan / suolauksen myöhemmin kesällä.
Alkuperäinen suunnitelma oli tilata tämä ennen juhannusta mutta on ollut niin kosteaa että sille
ei nyt heti ole tarvetta.
• Kokkoa yritetään polttaa nyt kahdessa osassa; juhannuksena ja elokuun venetsialaisissa.
• Kokous päätettiin ja seuraava kokous on 12.7.2022.