Avoimet puutarhat -tapahtumapäivään liittyvää infoa

21.6.2023

• Oman puutarhansa on innostunut avaamaan kävijöiden tutustuttavaksi 22 mökkiläistä - Hienoa! Alueella on siis paljon nähtävää. Jos et ennättänyt hakea itsellesi viiriä 17.6. talkoopäivän yhteydessä, niin voit hakea oman viirisi Varsalan vaihtopilttuusta. Siellä on sellainen ruskea paperipussi, jossa on viirejä sekä rintamerkkejä. Viiri laitetaan avoinna olevan puutarhan porttiin merkiksi vierailijoille. Vielä ehtii ilmoittautua mukaan lisäämällä tiedot Onnelan ilmoitustaululla olevaan listaan.

• Opasryhmään ilmoittautuneiden kokoontuminen on sovittu la 8.7. talkoiden yhteyteen Lettulaan klo 10. Opasryhmään ilmoittautuneet voivat siinä yhteisesti sopia työnjaosta ja muista käytännöistä. Mikäli et pääse mukaan lauantaina niin ei hätää, saat sopivat tehtävät sitten sunnuntaina Lettulassa.  Itse tapahtumapäivänä eli 9.7. Lettulassa toimii infopiste klo 12-17. Silloin jaossa on alueen karttoja ja tieto avoinna olevista puutarhoista. Vierailijat voivat kulkea alueella omatoimisesti sekä pyytää opastusta itselleen. Oppaiden on hyvä sopia ja ohjata myös pysäköintiä. Opasryhmään ilmoittautunut - jos sinulla on olemassa jonkinlainen huomioliivi esimerkiksi heijastinliivi, niin ota sellainen mukaa. Oppaan voisi siitä erottaa hyvin.

• Kulkemista helpottamaan Onnelan edustalle on tulossa opastekylttejä, joissa alueen keskeiset paikat on nimettynä. Myös erilaisia koristeita on tulossa! Kiitos aktiivisten ja taitavien mökkiläisten! Kivenmaalaustyöpajoissa on myös yhdessä taiteiltu hienoja koristeita!

• Avoimet puutarhat -tapahtuman virallisilla sivuilla Kolmisopen ryhmäpuutarhalle on kannustettu tulemaan paikalle retkeillen ja pyöräillen. Myös pysäköintiä Kolmisopen kauppakeskuksen pihaan on suositeltu. Näistä kannustuksista huolimatta tapahtumapäivänä alueella on varmastikin tavallista runsaammin autoliikennettä. Huomioidaan me mökkiläiset huolellinen ja tiivis pysäköinti siten, että vierailijoille jäisi tilaa pysäköidä turvallisesti alueelle. Onnelan risteyksestä isolle parkkipaikalle saakka on vierailijoilla väliaikaisesti mahdollisuus pysäköintiin.

• Tapahtumasivu: Kolmisopen ryhmäpuutarha | Avoimet Puutarhat

• Tapahtumapäivänä Onnelassa toimii kahvio. Kahvilatiimiin on ilmoittautunut mukaan leipojia ja kahvilan pitäjiä. Mikäli haluaisit mukaan tähän porukkaan, niin ilmoittaudu Arja Vaskiselle, p. 0400593708. Arjan kanssa voi sopia myös työnjaosta etukäteen. Kahvilatiimi kokoontuu su 9.7. Onnelalla klo 11.15 ja viimeistään siinä työnjako tarkentuu yhdessä sopien.

• Varsalan kirjastossa on myös avoimet ovet ja esittelijä.

• Tapahtumapäivän yhtenä teemana on kierrätys ja mm. tähän liittyen Aumalla on myös opastusta ja hienosti toimivan aumasysteemimme esittelyä.

• Kasvimaalla ei ole erikseen esittelyä vaikka alue ja muun muassa hienosti koottu risuaita ovatkin näkemisen arvoiset. Niistä voi siis vinkata kulkijoille...

• Tapahtuman teemana on ’Puutarhan sävelet’, joten osassa puutarhoissa voi luonnon sävelten lisäksi olla tarjolla musiikkituokioita. Sävelten lisäksi tapahtuman yhteistyökumppani, Kekkilä, julkistaa kuvakilpailun tapahtuman aikana (26.6. – 14.7. ).  Kuvakilpailun ohjeisiin voi tutustua jo etukäteen Kilpailun säännöt - Kekkilä.fi (kekkila.fi), ja kuvat osallistuvat kilpailuun #avoimetpuutarhat ja @kekkilagarden-tägäysten avulla.

• Lisätietoa ja hyvää materiaalia löydät näiltä sivuilta: Avoimet puutarhat -päivä 9.7.2023 | Avoimet Puutarhat

• Kiitos aktiivisuudesta ja osallistumisesta tapahtumapäivän suunnitteluun, valmistautumiseen ja järjestelyyn!